√ėnsker du en billig, fleksibel og fejlfri korrekturl√¶sning af et magasin?¬†

Opgavekorrektur er et online korrekturbureau med få udgifter, erfarne korrekturlæsere og lynhurtige leveringstider. Og vi tilbyder korrekturlæsning af 2-4 artikler gratis og uforpligtende, så du kan vurdere kvaliteten af vores arbejde, inden en eventuel dialog.

Skriv til Jan i kontaktformularen nederst, eller send mail til mail@opgavekorrektur.dk.

⇒ Ubesværet magasin-korrektur

Korrekturlæsning af et magasin kan foregå inhouse, eller man kan outsource opgaven til et eksternt korrekturbureau.

Som udgiver sparer I penge, tid og frustrationer på at outsource korrekturlæsningen, fordi vi som eksternt bureau står med ansvaret for, at arbejdet leveres til tiden og i en upåklagelig kvalitet.

Med Opgavekorrektur som eksternt bureau forl√łber korrekturprocessen stabilt og ubesv√¶ret, og magasinet renses for ALLE fejl, s√• sproget fremst√•r klart og l√¶sevenligt.

Dine fordele:

→ Sikkerhed for, at I ikke finder småfejl efter tryk
‚Üí En konkurrencedygtig pris
→ To gennemlæsninger af erfaren korrekturlæser
‚Üí En korrektur, der tager h√łjde for den g√¶ldende sprogpolitik (hvis en s√•dan forefindes)
‚Üí Stor fleksibilitet op mod deadline
‚Üí Et h√łjt serviceniveau ‚Äď b√•de hverdag og weekend
‚Üí Overholdelse af alle aftaler.

‚áí¬†Gratis og uforpligtende pr√łvekorrektur p√• tre artikler

Korrekturlæsning er en tillidssag, og vi tilbyder derfor at korrekturlæse op til tre artikler uden beregning, så du kan tage stilling til, om det overhovedet er værd at fortsætte samtalen med os. Produktet skal være i orden, og det vil vi gerne overbevise dig om, at det er.

N√•r vi sender pr√łvekorrekturen retur, vil den ledsages af en r√¶kke bem√¶rkninger om de overvejelser, vi har gjort os under korrekturen.

Vi h√•ber, at mange vil benytte sig af tilbuddet ‚Äď det er gratis og uforpligtende.

Skriv til os via kontaktformularen i bunden af siden.

 

‚áí¬†Hvad g√łr korrekturl√¶sningen ved magasinet?

Man forventer, at et magasin er fejlfrit og skrevet i et læsevenligt og levende sprog. Derfor er læserens tolerancetærskel over for fejl lav. Det er heldigvis de færreste læsere, der er egentlige fejl-fascister, men rigtigt mange læsere vil undres over selv de mindste fejl i magasinet.

Hos Opgavekorrektur er vi fokuseret p√•, at selv de mindste og mest ubetydelige fejl rettes. Men korrekturen g√łr meget mere.¬†Magasin-korrekturen fra Opgavekorrektur giver sproget et markant l√łft p√• alle niveauer:

‚Üí Et gennemf√łrt korrekt sprog: stavning, tegns√¶tning, grammatik og syntaks
→ Læsevenlige og flydende formuleringer
→ Harmonisering af sproget på tværs af artiklerne, fx i stavemåde, citatteknik, forkortelser og orddeling
‚Üí Korrekte egennavne, kilder og webadresser
‚Üí Kommentarer til sproget
‚Üí Konsekvens i det grafiske udtryk, fx farver, indryk, skrifttyper mv.

Vi arbejder professionelt og overholder altid aftaler og deadlines. Og så sikrer vi, at sproget i magasinet er flydende og transparent, så det vigtige, nemlig indholdet og budskabet, formidles ubesværet og let.

⇒ Tilbud

Som det f√łrste skridt i retning mod et samarbejde anbefaler vi, at I sender 2-4 artikler til os til gratis pr√łvekorrektur.

Vi retter artiklerne, skriver nogle kommentarer, og sender det hele retur til jer. I kan nu tage stilling til, om korrekturen har en kvalitet, der giver grundlag for en videre dialog.

Hvis pr√łvekorrekturen er tilfredsstillende, anbefaler vi, at I sender en pdf-version af et helt magasin til os. Vi danner os et indtryk af tekstm√¶ngden og sproget, inden vi skriver retur med en pris p√• arbejdet.

Vores priser tager udgangspunkt i tekstmængden, specifikt antallet af normalsider, og i sprogets beskaffenhed, fx antallet af fremmedord og egennavne, der skal tjekkes.

Tilbuddet skal ses som det, det er: et tilbud. Prisen er ikke hugget i granit, og der kan v√¶re mange grunde til, at vi efterf√łlgende aftaler en anden pris.

N√•r vi er blevet enige om de overordnede vilk√•r for korrekturl√¶sningen, udarbejdes en kontrakt (hvis en af parterne √łnsker det).

 

⇒ Aftale om detaljerne

Næste fase handler om, at vi aftaler detaljerne for arbejdet:

‚Üí Filudveksling (mail, ftp, WeTransfer el.lign.)
‚Üí GDPR
‚Üí Korrektur i Word eller InDesign?
‚Üí Korrekturpolitik*
‚Üí L√łbende korrektur eller samlet korrektur
‚Üí Korrektur f√łr og efter layout
‚Üí Deadlines, fx 24 eller 48 timer.

I denne fase vil der typisk v√¶re brug for l√łbende kontakt, b√•de telefonisk og pr. mail, s√• alle detaljerne kommer p√• plads. Vi vil test-rette p√• et antal artikler, som I f√•r til gennemsyn. Vi justerer korrekturen efter jeres tilbagemelding, og s√• er vi ved at v√¶re klar til at rette det f√łrste hele nummer af magasinet.

* Hvis I har en korrekturpolitik, retter vi i henhold til den. Hvis ikke, vil vi sammen aftale detaljerne i korrekturen, fx stavemåde af ord med flere stavemuligheder, brug af forkortelser, brug af kursiv, brug af tal eller talord, citatteknik, orddeling med videre.

 

⇒ Pris på magasin-korrektur

Prisen på korrekturlæsning af et magasin afhænger af flere forhold:

→ Magasinets længde
‚Üí Artiklernes indhold og sprog
→ Om der skal være både 1. og 2. korrektur
‚Üí Om artiklerne skal rettes i Word eller InDesign.

Vores priser h√łrer til blandt markedets laveste, og vi giver gerne et uforpligtende tilbud p√• en opgave. Skriv til os p√• mail@opgavekorrektur.dk eller gennem formularen herunder.

Dit navn*

Din email*

Besked

OPGAVEKORREKTUR

Opgavekorrektur er et online korrekturbureau. Vores korrekturl√¶sere optimerer sproget i alle tekster p√• dansk eller engelsk. Vi fokuserer p√• god kundeservice, fleksibilitet og korrektur af h√łj kvalitet.

 

KONTAKT OS
Skriv, ring eller sms.

+45 61221984
mail@opgavekorrektur.dk
Facebook